Wil je zelf aan de slag met je boekhouding als ondernemer? Dan kan je het beste een boekhoudpakket gebruiken. Hiervan zijn er een hoop op de markt zoals MoneyBird, SnelStart, Yuki en meer. Maar wat moet zo een boekhoudpakket bevatten in de basis?

 

Wat hebben MKB’ers allemaal nodig in een boekhoudprogramma?

Veel van de boekhoudpakketten op de markt zijn goede basispakketten en bevatten veel functionaliteiten die jij als MKB’er nodig hebt om zelf je boekhouding bij te houden. Zo kan je met veel van deze pakketten facturen genereren voor de producten of diensten die jouw bedrijf levert en kan je uitgaven en bankafschriften bijhouden. Verder kan je ook het debiteuren- en crediteurenbeheer uitvoeren vanuit een boekhoudpakket en kan je financiële rapportages maken. Je kan er ook voor kiezen om je boekhouding te laten controleren door een boekhouder of deze helemaal uit te besteden.

 

Het voordeel van een boekhouder over een boekhoudprogramma

Wanneer je enkel een boekhoudprogramma gebruikt blijven de verantwoordelijkheden van je boekhouding bij jou. Je bent nog steeds verantwoordelijk voor de juistheid en tijdigheid van je financiële administratie. Een boekhouder neemt dit uit handen en jij bent ervan verzekerd dat je administratie goed en op tijd wordt ingediend. 

Als je met Appministrate aan de slag gaat nemen wij alles uit handen en hoef jij alleen nog maar de documentatie van je financiële administratie bij ons aan te leveren. Dit aanleveren kan digitaal op verschillende manieren. Bijvoorbeeld via onze app of via de e-mail.

De facturatie kunnen wij ook uit handen nemen, maar dit doen wij niet altijd. Dit komt doordat veel bedrijven specifieke afspraken hebben met klanten. In dat geval is het praktischer om hier niet tussen te gaan zitten. Wel kunnen we natuurlijk altijd meekijken met de facturatie. 

 

Wil jij je boekhouding uitbesteden?

Wil jij je nooit meer zorgen maken om je boekhouding? Daar kunnen wij mee helpen. Appministrate neemt je financiële administratie uit handen. Het enige wat jij nog hoeft te doen is zorgen dat alle papieren en documenten gereed zijn voor je vaste inboekmoment. Zo ben je minder tijd kwijt aan de boekhouding en kan jij je focussen op waar je echt goed in bent. Benieuwd naar alle voordelen? Neem contact met ons op.